רישיון לטרקטור רשאי להחזיק רק מי שהוא בן 16 שנים ומעלה. לפיכך, ניתן להשתתף בקורס טרקטור החל מגיל 15.

רישיון לטרקטור הוא זהה לרישיון לטרקטורון, וקורס טרקטור מכיל לימודים מקיפים (אם כי לא ארוכים) המכינים את התלמיד לנהיגה בטרקטור הן מבחינה תיאורטית והן מבחינה מעשית.

רישיון לטרקטור – מה לומדים?

בשלב התיאורטי של קורס טרקטור, נלמד אודות השימוש בטרקטור. נכיר את הטרקטור מלפני ולפנים, כמו גם את תקנות התעבורה וכללי בטיחות הקשורים אליו. בין החומרים שנלמד:

דיני תעבורה הקשורים לנהיגה בטרקטור
התנהלות במהלך שימוש בטרקטור – כניסה אליו ויציאה ממנו, רתימה עגלה וכלי עבודה אחרים לטרקטור, וכדומה
נהיגה בטרקטור הלכה למעשה, ביצוע פניות במהירויות שונות, וכדומה – כללים תיאורטיים לשמירה על יציבות ובטיחות במהלך הנהיגה בטרקטור.

לאחר סיום השלב התיאורטי של קורס טרקטור, ייגשו התלמידים למבחן התיאוריה לקבלת רישיון טרקטור. למבחן, עליכם לגשת עם "טופס ירוק" – הטופס המפורסם המלווה כל בקשה להנפקת רישיון במשרד הרישוי, ובו סיכום בדיקה של רופא משפחה ורופא עיניים, תשלום אגרה, ואפילו… אישור חתום מההורים, אם לתלמיד עוד לא מלאו 17 שנים.

השלב הבא בקורס טרקטור – השלב המעשי

אף על פי שאנחנו משקיעים משאבים רבים בחלק התיאורטי של קורס טרקטור (כיתה נעימה ואינטימית, פינת קפה מפנקת במרחבי מדשאת הקיבוץ, מורים מקצועניים שיענו בסבלנות ובחיוך לכל שאלה מקצועית שתהיה לכל תלמיד, מכירה של ציוד מקצועי מן השורה הראשונה במחירים נמוכים במיוחד לתלמידינו, ועוד…) תלמידים רבים אומרים לנו, ששווה לעבור את החלק התיאורטי רק על מנת להגיע אל החלק המעשי של קורס טרקטור.

חלק מעשי זה בקורס הלימודים לקראת הוצאה רשיון לטרקטור, נערך במגרש האימונים הפרטי שלנו, מגרש אימונים מתוחזק, נעים, רחב ידיים ובעל אפשרויות לאימונים שונים ומתאימים. במגרש האימונים נלמד הלכה למעשה לנהוג בטרקטור, לרתום אליו עגלות וכלי עבודה, להשתמש בו על פי כללי הבטיחות הנדרשים, ועוד.

עם תום החלק המעשי של קורס הטרקטור, יוזמן כל תלמיד לגשת למבחן נהיגה מעשי (טסט) עבור רשיון לטרקטור, אותו יקבל עד שבוע לאחר מעבר הבחינה.

בהצלחה!