רשיון מלגזה מה זה ולמה זה טוב?

רישיון מלגזה הינו תהליך לא מסובך ולא יקר, שבסופו הזדמנויות התעסוקה העומדות בפני בעל הרשיון גדלות משמעותית. מעסיקים רבים מעדיפים עובדים עם בעלי רישיון מלגזה כך שהפעלת מלגזה תהיה יכולת שהם מחזיקים בתוך צוות העובדים הקבוע שלהם. תהליך לימודי קורס מלגזה וקבלת רישיון מלגזה אינו מורכב ואינו ארוך, והוא אינו דומה לתהליך קבלת רישיון עבור רכב פרטי.

מהו בעצם רישיון מלגזה?

רישיון מלגזה הינו למעשה היתר (היתר 129) לנהיגת מלגזה שמשקלה עד 20 טון. לבעלי רישיון נהיגה במשאית, יתקבל היתר לנהיגה על מלגזה ללא הגבלת משקל.

תנאים מקדימים עבור רישיון מלגזה

על מבקש הרישיון להיות בן 18 שנים ומעלה.
על מבקש הרישיון להחזיק ברשיון נהיגה דרגה 01 (רישיון טרקטורון) או 02 (רישיון עבור רכב פרטי).

מהו טופס ירוק עבור קורס מלגזה?

טופס ירוק הינו טופס המכיל מידע רפואי למתכוונים להפעיל מלגזה. במילוי טופס זה יש להצהיר כי המבקש אינו סובל מבעיות בריאות התקפיות (כגון בעיות לב או אפילפסיה) ואין צורך בבדיקה רפואית. בדיקת עיניים נדרשת ובה על אופטומטריסט מוסמך לערוב כי ראיית המבקש הינה לכל הפחות 6/12, כלומר, שישלמבקש לפחות עין אחת תקינה לחלוטין.

קורס מלגזה

על פי הנחיות משרד התחבורה, קורס מלגזה כולל כיום לימודים תיאורטיים (סוגי שונים של מלגזות, סוגים שונים של מטענים ועומסים, חלוקת עומסים, כללי בטיחות ואחזקת מלגזה, וכדומה), ולימודים מעשיים (הכוללים הפעלת מלגזה ואימון בשטחי בית הספר המיועדים לכך). בתום לימודי קורס מלגזה, יש צורך לעבור מבחן עיוני ומבחן נהיגה מעשי במלגזה – נהיגה, טעינה ופריקה של מטענים בצורה בטיחותית.

אורך לימודי קורס מלגזה

קורס מלגזה אורך יומיים, כעשר שעות לימוד, בסופם מי שעבר את המבחנים ונמצא מוכשר לנהוג מלגזה, יקבל את רישיון המלגזה המיוחל…

אחזקת רישיון מלגזה

לעובדים עם מלגזה, קורס מלגזה אינו סוף העניין, משרד התחבורה מחייב קורסי ריענון שנתיים על מנת לוודא כי המשתמשים במלגזה משתמשים בה באופן בטיחותי ונכון. קורס הריענון בנהיגה על מלגזה אורך מספר שעות בודדות ולעיתים אף במקום העבודה של המלגזן.