רישיון לטרקטור

רישיון לטרקטור במרכז ללימודי נהיגה תלמים

רישיון לטרקטור הוא הכרחי בעבודות מסויימות, הרישיון מקנה לבעליו כלים ויכולות המעניקים לעיתים יתרון בשוק העבודה. תלמידים רבים בקורס טרקטור הם חקלאים או אנשים העובדים בתעשייה הנדרשים להוציא רישיון לטרקטור על מנת לאפשר לעצמם עבודה איכותית או להפסיק להיות תלויים בגורמים חיצוניים.


מה כולל קורס טרקטור?

קורס טרקטור מתבצע בשני שלבים:

השלב הראשון לימוד תיאורטי:

בו לומדים אודות הטרקטור – מבנהו, השליטה בו, החוקים התקפים עבור הנוהגים אותו, כללי בטיחות נדרשים בנהיגה על טרקטור, וכדומה. השלב הזה בקורס יאפשר למשתתפים בו לגשת למבחן תיאוריה עיוני, מטעם משרד התחבורה, שחייבים לעבור כדי להוציא רישיון לטרקטור.

(במאמר מוסגר נציין, כי הלימודים התיאורטיים בקורס טרקטור נערכים בכיתות ממוזגות ומצויידות, עם פינת קפה מפנקת, ברחבי מדשאות קיבוץ חורשים, ובהנחיית מורים בעלי ידע מקיף ונסיון רב בהעברת קורס טרקטור).

השלב השני הלימוד המעשי:

לאחר החלק העיוני, מגיע החלק המעשי, בו פשוט ננהג על טרקטור ונלמד איך עושים את זה נכון.

במגרש ההדרכות הפרטי של בית הספר ללימודי נהיגה תלמים, מגרש בטוח, מצוייד ומתוחזק היטב, נלמד את רזי הנהיגה על טרקטור, כולל הפעלת הרכב, רתימה ושחרור של עגלה, טיפול בטרקטור ואחזקתו, ועוד.

לאחר תום החלק המעשי בקורס, יתאפשר לתלמידים לגשת למבחן מעשי (טסט) לקבלת רישיון לטרקטור מטעם משרד הרישוי. את רישיון הטרקטור עצמו מקבלים עד שבוע מיום ההודעה על מעבר מבחן הרישיון המעשי.