קורס עזרה ראשונה לצוותים מקצועיים

רענון למצילים

מכורח תפקידם ישנה ציפייה ממצילים שישלטו היטב ברזי התמודדות עם מצבי אובדן הכרה, אובדן נשימה או אבדן נשימה ודופק. בנוסף חייבים מצילים להיות מסוגלים להגיש עזרה ראשונה גם במקרים של פציעות או פגיעות קלות יותר.
בכל בריכת שחייה ציבורית ובוודאי שבסוכות המציל בים קיים ציוד עזרה ראשונה המחייב היכרות ותרגול על מנת שיהפוך יעיל במקרה הצורך.

בתלמים מרכז הדרכות תוכלו אתם המצילים לעבור רענון אשר יבסס אצלכם את הידע והפרקטיקה הדרושים על מנת שתוכלו במקרה הצורך לבצע החייאה או להגיש עזרה ראשונה באופן המיטבי כפי שמצופה מכם.
הרענון כולל לימוד ותרגול החייאה (תינוק / ילד / מבוגר), התמודדות עם חנק אצל תינוק / ילד / מבוגר, עצירת דימום מסכן חיים, חבישות, קיבוע שבר, טיפול בפצוע עם חשד לפגיע בעמוד השדרה, סיוע לצוות רפואי בתפעול מכשירי החייאה (אמבו, סקשן, הנשמה בחמצן) וכן בדיקה וטיפול בציוד זה.
כמו כן ברענון נלמד כל הדרוש על מנת להתמודד עם פגיעות קלות ושכיחות יותר כגון עקיצות, כוויות, התייבשות, מכת חום, חתכים, חבלות ועוד.


קורס עזרה ראשונה למצילים

קורס בן 38 שעות שמטרתו הסמכתם של חניכים בקורס מצילים כמגישי עזרה ראשונה בהתאם לדרישות משרד הפנים.
קורס מעמיק ונרחב הכולל את הנושאים שחייב כל מגיש עזרה ראשונה מוסמך לשלוט בהם היטב.
בין היתר נלמד להכיר לעומק ולהתמודד עם מצבי אבדן הכרה (בתינוק / ילד / מבוגר), חנק (בתינוק / ילד / מבוגר), הכרה והתמודדות עם טראומה (כולל פתיחת נתיב אוויר), התמודדות עם פגיעות ראש וחזה, הכרה והתמודדות עם הלם, שימוש באמצעים שבערכות / ארונות עזרה ראשונה, עצירת שטפי דם, התמודדות עם כוויות, שברים, חתכים, חבלות, פגיעות אקלים, פגיעות בעלי חיים.
בתום הקורס יידרשו המשתתפים לעבור בהצלחה מבחן עיוני ומעשי על מנת לזכות בהסמכה.


קורס עזרה ראשונה לצוותי בתי אבות

הקורס נלמד בשני חלקים. הראשון, בן ארבע שעות, מיועד לכלל אנשי הצוות המועסקים בבתי אבות ואילו חלקו השני, האורך שעתיים נוספות, נחוץ לצוות הרפואי בלבד (רופאים / אחים / אחיות).
בחלק המיועד לכלל אנשי הצוות נלמד את הרקע התיאורטי הדרוש להבנת הסכנות הכרוכות באובדן הכרה, הפסקת נשימה ואובדן דופק. נלמד את מבנהו של תהליך הטיפול באדם מחוסר הכרה וכן של תהליך הטיפול בנפגע חנק. כמו כן נלמד כיצד לעצור דימום מסוכן.

החלק השני, המיועד לצוות הרפואי בלבד, הינו אופציונאלי ובו ילמדו בהרחבה נושאים עלפי דרישת המוסד מטעמו מבוצעת ההדרכה.


קורס מגישי עזרה ראשונה

קורס בן 44 שעות שמטרתו הסמכה לפי דרישות משרד החינוך של מגישי עזרה ראשונה לליווי טיולים.
קורס זה הינו מקיף ומעמיק וייעודו להקנות למשתתפים את כלל הכלים הנחוצים לשם התמודדות עם כל מצב הדורש הגשת עזרה ראשונה, מן הקל ביותר ועד החמור ביותר שבצידו סכנת חיים מיידית.
בין היתר נלמד להתמודד עם אבדן הכרה בתינוק / ילד / מבוגר, חנק בתינוק / ילד / מבוגר, התמודדות עם טראומה (כולל פתיחת נתיב אוויר), פגיעות ראש, פגיעות חזה, הלם, פגיעות בטן, עצירת דימומים, התמודדות עם פגיעות אקלים, פגיעות בעלי חיים (עקיצות שונות, הכשות נחש, נשיכות) ועוד.
המשתתפים ילמדו להכיר את האמצעים הכלולים בערכות העזרה הראשונה שנדרש על מגיש עזרה הראשונה לשאת עימו.
בתום הקורס על המשתתפים לעמוד בהצלחה במבחן עיוני ומעשי עלפי דרישות משרד החינוך על מנת לזכות בהסמכה.


לחץ כאן – ליצירת קשר לבירור פרטים נוספים